Bijna is het zover

11 december 2016 - Krakau, Polen

Maandag vertrekken onze leerlingen van de 7de specialisatiejaren

schilder en decoratie, automechanica, carrosserie, elektriciteit, juweelcreatie en horlogemaker op inleef reis naar Polen.

We bezoeken er o.a. het vernietigingskamp in Auschwitz en Birkenau , maar ook Krakau heeft heel wat te bieden.

Het doel

Wij zijn ervan overtuigd dat deze reis noodzakelijk is om de leerlingen een visuele confrontatie te bieden met een belangrijk aspect uit de Europese geschiedenis en de invloed dat dit heeft op de samenleving tot vandaag. In een leefwereld en medialandschap die steeds meer de segregatie en de tegenstellingen benadrukt, willen we samen de blik verruimen, inzicht verwerven, en ook respect leren tonen voor één van de grootste mensverdrukkende gebeurtenissen uit onze geschiedenis tegenover joden, andersdenkenden, bepaalde bevolkingsgroepen en minderheden. De nadruk ligt niet enkel op ‘nooit meer’, maar op de hoop het ‘en toch’, namelijk, van de mogelijkheid om, over de verschillen heen, samen te leven met anderen en een rechtvaardige, geweldloze wereld op te bouwen, met respect voor ieders eigenheid.

1. Wouter Velle, Dir.TNA BB:
    12 december 2016
    Alle succes gewenst! Ik wens jullie een boeiende reis toe, jullie hebben alvast fantastische begeleiders. Proficiat met jullie initiatief, en maak er onvergetelijke studiereis van! Houd ons op de hoogte!
    Hartelijke groeten,
    Wouter Velle, dir.tna bb
  2. Luc Verhulst:
    13 december 2016
    Een fijne reis gewenst. Een vlotte studiereis.
    Bedankt voor het organiseren van deze reis naar onze Europese geschiedenis.